Subscribe News Feed Subscribe Comments

Saper nak kahwin, angkat tangan!


Semalam kawan aku email citer nie. Aku baca lepaksss sia!!!

But come to think of it, the blunders have ruined the whole objective.

Al-Kisahh...

Si lelaki hantar rombongan meminang. Yelah, org melayu kalo nak kawen, penuh dgn adat istiadat. Musti antar wakil merisik konon.

So, si mak nyer pompan nie pon letak ler 'price tag' kat anak pompan dier. Konon nak ikot 'market price' ler...

Mak (Side Minah): Yerlah... anak saya blajar lulus universiti. Tak nak bilang brape tapi biarlah patut-patut.. Selalunya yang belajar tinggi dalam lingkungan 10 Ribu...tapi ini lah satu satunya anak pompan saya...harap harap paham jerlah

Mak (side Mat): Saya paham maksud awak... tapi saya harap awak pun paham lah ye...
kalau terlampau tinggi harus ditangguhkan nanti... biarlah dicepatkan,biar jauh dari maksiat.

Mak (side Minah): Kalau awak tak mampu... Anak saya nie bukan tak laku...ada banyak lagi yang tunggu.... dah lah harga rendah.... nak cepat pulak tuh... apa nanti orang cakap.

Mat : Yerlah makcik... Makcik nie jual anak ke kereta? Takda macam gini....
SEKARANG jugak saya DOWN 2 Ribu... Saya bawak balik anak makcik....
Malam nie saya TEST DRIVE DULU SEMUA.... kalau dalam semua BAIK....
Jangan cakap 10 RIbu 12 Ribu pun saya letak...tapi kalau dah LEMAU, ENJIN PUN TAK BAGUS tuh anak makcik DENGAN DEPOSIT DEPOSIT semua MAKCIK boleh simpan!!

what happened next was an UGLY scene....bertikam lidah sampai 3 mat polis dtg step hero. Tu pon kena maki dgn 'mak side minah'...hurhur

...and this has been a police case...SERIOUSLY!


ps: Bak kater pepatah, "...orang lain nak kahwin, polis jugak yg kena maki.." Kao ingat jadi mat polis senang keper??


Soul: Asereje (Les Ketchup)
 
Sepuloh Tin Sardin | TNB